לשון הרע והוצאת דיבה

משרד עורכי דין חצבני ושות' מעמיד לרשותכם מעטפת מקצועית ואיכותית של שירותים בתחום המשפט האזרחי-מסחרי.

תחומי התמחות

פרסום לשון הרע נגד עסקים וחברות הוא פרסום של דברים (לרוב דברי דיבה) שפוגעים בשם הטוב, במוניטין או בקניין הכלכלי של החברה או העסק. פרסום לשון הרע יכול לבוא לידי ביטוי בעל פה, בכתב, באינטרנט או בכל אמצעי תקשורת אחר. פרסום לשון הרע נגד עסקים עלול לגרום לנזקים כגון הפסד לקוחות, הורדת מכירות, ירידת מניות, פגיעה במשקיעים, ועוד.

חוק איסור לשון הרע מעניק לנפגע, ובמסגרת זו גם לעסקים וחברות הגנה וסעדים לפיצוי נגד מפרסמי לשון הרע. על פי החוק, בגין כל פרסום לשון הרע, עסק יכול לתבוע פיצוי של עד 50,000 ₪ (בצמוד למדד ונכון לשנת 2023 סך הפיצוי עומד על כ-80,000 ₪) , ללא הוכחת נזק, אם יוכיח שהפרסום היה בגדר לשון הרע, כלומר שהוא היה עלול לפגוע בו בעסקו, במשלח ידו או במקצועו. בנוסף, עסק יכול לתבוע פיצוי כפול (כ-160,000 ₪ נכון לשנת 2023) אם שהמפרסם התכוון לפגוע בו או היה חסר תום לב. המפרסם יכול להגן על עצמו באמצעות הגנות שונות, כגון הגנת אמת דיברתי, הגנת תום לב, הגנת עניין ציבורי, הגנת סאטירה, הגנת דעה, ועוד.

למשרדנו ניסיון עשיר בייצוג עסקים וחברות, וכן נושאי משרה (מנכ"לים, דירקטורים ועוד) בהליכים משפטיים שהוגשו מכוח חוק איסור לשון הרע, ומעניק ייעוץ וייצוג מקיף ללקוחותיו בנושא.

Scroll to Top